Self service binnen de organisatie

Praktisch elke bedrijf heeft wel te maken met administratieve gegevens die zij zullen moeten bijhouden en verwerken. Natuurlijk draag je als bedrijf hiervoor de verantwoordelijkheid om dit voor je eigen werknemers te doen, daarnaast zul je dit ook veel voor je stakeholders moeten doen. Dit is natuurlijk best een karwei waarbij je makkelijk het overzicht kunt verliezen. Dit zal zeker het geval zijn wanneer je als bedrijf in een fase zit waarin je snel groeit. In het verleden moesten gegevens allemaal in diverse dossiers bewaard worden. Wanneer er dingen binnen de organisatie veranderden was het zo dat vaak een pagina of zelfs het volledige dossier herschreven moest worden. Gelukkig is dat inmiddels verleden tijd door het tijdperk van de digitalisering. Het is daardoor een stuk makkelijker geworden om gegevens in te voeren en te verwerken.

 

Tegenwoordig is deze manier van gegevensadministratie ook alweer achterhaald. Als organisatie zijnde kun je tegenwoordig heel makkelijk gebruik maken van manager self service. Dit is een online programma die managers en human resource medewerkers toegang geeft tot alle human resource gegevens van alle medewerkers binnen de organisatie. Ook kun je het voor aparte takken binnen het bedrijf gebruiken. Zo kun je als directie of manager allemaal verschillende benodigdheden toevoegen en op elk moment van de dag alle gegevens van alle medewerkers inzien, beheren en wijzigen.

 

Dit systeem moet echter wel in combinatie met een ander systeem gebruikt worden, namelijk met employee self service. Wanneer je een zo hoog mogelijk rendement wil behalen en je gegevensbeheer dus wil optimaliseren raden we beide systemen aan te schaffen en gecombineerd in gebruik te nemen. Als organisatie zijnde wil je natuurlijk altijd zo overzichtelijk mogelijk werken. De systemen zorgen voor een bepaalde transparantie binnen de organisatie waar je heel veel profijt van kunt hebben. Het is daarom zeker weten een goede investering.

http://www.cbbs.nl/