Laden...

Wat is beter: een animatie, of een folder?

De reclamefolder is een klassiek en beproefd middel om potentiële klanten kennis te laten maken met je aanbod. Ook wordt de folder gebruikt om je te overtuigen ( door goede doelen, politieke partijen, en dergelijke) of om uit te leggen welke stappen je moet zetten (bijvoorbeeld bij ziekenhuisbehandelingen).  De klassieke folder is lekker tastbaar, je kunt hem bij mensen in de brievenbus steken en zolang hij op tafel ligt, trekt hij de aandacht. Niet voor niets wordt menig koelkastdeur versierd met folders van maaltijdbezorgdiensten.

Toch is de folder al een tijdje op zijn retour. De eerste aanzet daartoe was de opkomst van de Nee/Ja of Nee/Nee sticker.  Maar de opkomst van het internet is een veel grotere invloed geweest. Online is verreweg superieur. Wil een folder nog wel eens verouderd zijn, online houd je alles lekker actueel.  En het drukken en verspreiden van folders is ook nog eens een stuk duurder dan online content.

Bovendien kun je online stukken meer dan op een klein stuk papier. In een folder moet je het doen met tekst en hier en daar een afbeelding, maar online zijn de mogelijkheden eindeloos. Animaties brrengen al de voordelen  van online communicatie samen in een korte video van anderhalve minuut. Dat klinkt kort, maar door het combineren van visuals en het gesproken woord kun je echt enorm veel overbrengen.

Kosteneffectieve communicatie met animaties

En als je jouw animatievideo’s laat maken door specialisten weet je het zeker: jij krijgt je boodschap overgebracht. En bij een animatievideo hoef je geen besluit te nemen over de oplage. Je maakt één keer een video en bereikt daarmee een onbeperkt aantal mensen. Of je nu een paar duizend mensen bereikt, of enkele miljoenen, voor de kosten maakt het niet gelijk. Daardoor kan elke organisatie, ook MKB-bedrijven, met animaties haar bereik verveelvoudigen.

Is de folder dood?

Animaties hebben dus enorm veel voordelen ten opzichte van de klassieke folder. Betekent dit dat de folder voor altijd bij het oud papier moet? Ja, want recycling is belangrijk. Maar de folder blijft een rol spelen in de communicatiemix. Beide media kunnen naast elkaar bestaan, hoewel de animatie terrein zal blijven winnen.

Pluk de voordelen van animatie

Met alleen een folder kom je er niet meer. Maar hoe kom je aan een goede animatie? Simpel: die bestel je bij Donker Media. Deze animatiestudio uit Eindhoven heeft een vast team waarin animatoren, marketeers, communicatie-experts en andere professionals de handen ineen slaan om een custom made animatievideo te maken waarin jouw boodschap kraakhelder naar voren komt.

Tags:

Gerelateerde onderwerpen die u wellicht interesseren

Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in onze samenleving. Of je nu ondernemer, woningeigenaar of beleidsmaker bent, duurzaam advies in Friesland helpt je om bewuste

Als je op zoek bent naar een marketing bureau Nijmegen dat je kan helpen je bedrijf naar een hoger niveau te tillen, dan is Lap

Wilt u met uw onderneming hoger in de zoekresultaten van Google komen? Dat is een goede strategie om uw conversie te verhogen en uw naamsbekendheid

Het optimaliseren van zoekmachines, ofwel SEO, is essentieel voor elke website die zijn online zichtbaarheid en verkeer wil vergroten. In een wereld waar het internet

Guerrilla Marketing, ook wel bekend als niet-traditionele marketing, is een marketingtactiek die steeds populairder wordt. Deze strategie is gericht op het creëren van controversiële en

Als ondernemer begrijp je ongetwijfeld het belang van effectieve marketing voor het succes van jouw bedrijf. Echter, het landschap van marketing is de afgelopen jaren

Online adverteren is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid en Google Ads is uitgegroeid tot een van de meest populaire platformen voor digitale advertenties. Maar het

In de moderne wereld van digitale marketing is het cruciaal voor bedrijven om hun doelgroep effectief te bereiken. LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk, heeft

  Vrijwel elke ondernemer heeft al eens van email marketing gehoord, maar wat is daar nu precies zo aantrekkelijk aan? Natuurlijk geldt dit niet voor

Drukwerk reclame heeft de toekomst. Printreclame behoort tot het verleden. Deze uitspraak klinkt misschien als een cliché, maar helemaal verkeerd is het niet. Digitale reclame

De toekomst van social media marketing ligt in handen van de merken. Ze moeten beslissen hoe ze hun bedrijf willen laten groeien en welke inhoud

Social media marketing is dé nieuwe vorm van marketing. Met social media marketing kunnen bedrijven relatief eenvoudig en vaak ook relatief voordelig reclame maken. Social

Tegenwoordig zijn er heel wat online marketingbureaus die een waaier van diensten aanbieden. Van het beheren van de social media kanalen tot aan het bouwen

Internet marketing bureaus zijn bureaus die internetmarketingdiensten leveren aan kleine en middelgrote bedrijven. Een internet marketing bureau levert meestal een reeks van diensten aan, waaronder:

Online adverteren is het helemaal tegenwoordig en dat is niet voor niets. Kijken we naar Google AdWords, dan doelen we op een advertentieprogramma van Google.

Op internet zichtbaar zijn is enorm belangrijk tegenwoordig als je als bedrijf vooral online actief bent. Internet is de plek waar je gevonden wil worden.