Laden...

Starten met email marketing: de voordelen

 

Vrijwel elke ondernemer heeft al eens van email marketing gehoord, maar wat is daar nu precies zo aantrekkelijk aan? Natuurlijk geldt dit niet voor elk bedrijf, maar of je nu een product of dienst verkoopt, email marketing kan ontzettend lucratief zijn. In dit artikel lees je alles over de vier redenen dat deze marketingtool zo in trek is, en waarom jij je er zeker in zou moeten verdiepen.

Net als bij alle andere vormen van content marketing, is het daarbij verstandig om een expert in de arm te nemen. Het mag dan makkelijk lijken om een online marketingstrategie op poten te zetten, in realiteit zal blijken dat je veel verstand van zaken moet hebben om het rendabel te maken.

Email marketing is personaliseerbaar

In een wereld waarin we gebombardeerd worden met random reclameboodschappen, zowel op internet als op televisie, is er nog maar weinig echt persoonlijk. Dit is het eerste voordeel aan email marketing, namelijk dat het personaliseerbaar is. Je kunt bijvoorbeeld de naam van de persoon invullen bovenin een nieuwsbrief, wat maakt dat deze zich persoonlijk aangesproken voelt. Ook kun mensen via e mail op de hoogte brengen van de producten die nog in hun winkelmandje zitten. In de mail zelf zien mensen deze producten staan, waarna ze ze misschien alsnog aanschaffen.

Het is inzetbaar in alle fases van de customer journey

Het fijne aan email marketing is dat het (mede doordat het personaliseerbaar is) inzetbaar is in elke fase van de customer journey. Dat wil zeggen dat je het zowel kunt gebruiken om mensen te informeren als ze net het laatste zetje te geven wat ze nodig hebben om te veranderen in klanten of leads.

De resultaten zijn gemakkelijk meetbaar

Waar het bij andere vormen van online marketing soms lastig is om te meten wat de resultaten zijn, is dat bij email marketing heel makkelijk. Je kunt namelijk inzien hoeveel mensen de mail openden, hoeveel in de mail doorklikken naar jouw website en zelfs hoeveel mensen zich hebben uitgeschreven. Dit gegeven kun je inzetten om steeds betere mailings te ontwerpen, aan de hand van A/B testen bijvoorbeeld. Een erg handige tool om er achter te komen welk type content het beste scoort.

Je bepaalt zelf wanneer een mail wordt verzonden

Een bericht op social media wordt niet altijd getoond op het moment dat jij het hebt gepost, integendeel. Op platformen als Instagram en Facebook is het vaak zelfs zo dat mensen het pas de dag erna zien, of helemaal niet, afhankelijk van of voldoende mensen de post een like geven. Een e mail echter, wordt verzonden en staat direct klaar in iemands inbox. Een mailing naar particulieren verstuur je zodoende het beste in de avond of in het weekend, terwijl je ondernemers het beste gedurende kantooruren benadert. Deze controle maakt het mogelijk om zoveel mogelijk zichtbaarheid te creëren, en is reden genoeg om met email marketing te starten!

 

Tags:

Gerelateerde onderwerpen die u wellicht interesseren

Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in onze samenleving. Of je nu ondernemer, woningeigenaar of beleidsmaker bent, duurzaam advies in Friesland helpt je om bewuste

Als je op zoek bent naar een marketing bureau Nijmegen dat je kan helpen je bedrijf naar een hoger niveau te tillen, dan is Lap

Wilt u met uw onderneming hoger in de zoekresultaten van Google komen? Dat is een goede strategie om uw conversie te verhogen en uw naamsbekendheid

De reclamefolder is een klassiek en beproefd middel om potentiële klanten kennis te laten maken met je aanbod. Ook wordt de folder gebruikt om je

Het optimaliseren van zoekmachines, ofwel SEO, is essentieel voor elke website die zijn online zichtbaarheid en verkeer wil vergroten. In een wereld waar het internet

Guerrilla Marketing, ook wel bekend als niet-traditionele marketing, is een marketingtactiek die steeds populairder wordt. Deze strategie is gericht op het creëren van controversiële en

Als ondernemer begrijp je ongetwijfeld het belang van effectieve marketing voor het succes van jouw bedrijf. Echter, het landschap van marketing is de afgelopen jaren

Online adverteren is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid en Google Ads is uitgegroeid tot een van de meest populaire platformen voor digitale advertenties. Maar het

In de moderne wereld van digitale marketing is het cruciaal voor bedrijven om hun doelgroep effectief te bereiken. LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk, heeft

Drukwerk reclame heeft de toekomst. Printreclame behoort tot het verleden. Deze uitspraak klinkt misschien als een cliché, maar helemaal verkeerd is het niet. Digitale reclame

De toekomst van social media marketing ligt in handen van de merken. Ze moeten beslissen hoe ze hun bedrijf willen laten groeien en welke inhoud

Social media marketing is dé nieuwe vorm van marketing. Met social media marketing kunnen bedrijven relatief eenvoudig en vaak ook relatief voordelig reclame maken. Social

Tegenwoordig zijn er heel wat online marketingbureaus die een waaier van diensten aanbieden. Van het beheren van de social media kanalen tot aan het bouwen

Internet marketing bureaus zijn bureaus die internetmarketingdiensten leveren aan kleine en middelgrote bedrijven. Een internet marketing bureau levert meestal een reeks van diensten aan, waaronder:

Online adverteren is het helemaal tegenwoordig en dat is niet voor niets. Kijken we naar Google AdWords, dan doelen we op een advertentieprogramma van Google.

Op internet zichtbaar zijn is enorm belangrijk tegenwoordig als je als bedrijf vooral online actief bent. Internet is de plek waar je gevonden wil worden.