Laden...

Waarom je als ondernemer kiest voor Google AdWords

Online adverteren is het helemaal tegenwoordig en dat is niet voor niets. Kijken we naar Google AdWords, dan doelen we op een advertentieprogramma van Google. Je hebt dan de mogelijkheid om op zoektermen te adverteren. Kies je voor deze manier van adverteren, dan worden de advertenties in Google en bij de zoekresultaten getoond. Gerichter bestaat vrijwel niet. Je kunt als je kiest voor deze manier van adverteren zowel in het zoeknetwerk als in het display netwerk adverteren. Wil je deze zaken goed geregeld hebben; kies dan voor Google adwords uitbesteden.

Google Ads biedt elke ondernemer grote voordelen

Kies je voor Google AdWords adverteren, dan kies je voor een aantal voordelen. Je kunt bijvoorbeeld sterk sturen op ROAS, Return On Ad Spend. Je kunt nu nadrukkelijk kiezen voor winstgevende ads campagnes en je krijgt zo zul je merken als snel rekenen op meer bezoekers op jouw website. En meer bezoekers betekent vrijwel altijd ook meer omzet. Je vindt door gebruik te maken van Google Ads meer potentiële klanten en vergroot bovendien de naamsbekendheid in de door jou gewenste regio. Kies je voor AdWords, dan verspil je niet langer onnodig budget. Overigens is het adverteren via Facebook ook interessant. Facebook adverteren uitbesteden is om die reden ook al een zeer interessante optie. Laat ook dit aan de echte specialist over.

Niet bij de eerste vier zichtbare advertenties op Google

Veel mensen vragen zich vaak af waarom bepaalde advertenties bovenaan staan in Google en andere advertenties niet. Daarin spelen twee factoren een prominente rol. Ten eerste is dat de concurrentie en ten tweede is dat de zogenaamde kwaliteitsscore voor advertenties. Het is een simpel verhaal. Hoe meer concurrentie er is, hoe meer je uiteindelijk dient te betalen voor een klik. Als je hier niet aan mee doet, dan zul je vrijwel nooit bij de eerste vier zichtbare advertenties binnen Google komen te staan.

Wat is de kwaliteitsscore dan precies?

Kwaliteitsscore? Dat is iets wat wordt opgebouwd op basis van relevantie en het klikgedrag. Google doet niets anders dan kijken naar de relevantie van jouw advertentie voor het zoekwoord en met name hoe relevant de achterliggende website precies is. Hierin is belangrijk hoeveel mensen er op jouw advertentie klikken, afgezet tegen die van de concurrentie. De kwaliteitsscore wordt uitgedrukt in een cijfer tussen de 1 en de 10. Daarbij geldt 10 als de best denkbare score. Hoe beter de kwaliteit is, hoe minder geld je uiteindelijk betaalt per klik.

Schakel altijd een specialist in om online goede zaken te doen

Als je valt voor de charme van Google Ads en dit ook wilt voor jouw bedrijf, schakel dan altijd een specialist in. Vaak ontbreekt het jou zelf als ondernemer aan tijd en aan kennis om dit goed in orde te krijgen. Geef het dus uit handen en kies voor een specialist. Dan weet je dat het met Google Ads wel in orde komt. Kun jij je gewoon bezighouden met die dingen waar jij goed in bent; in ondernemen dus.

Tags:

Gerelateerde onderwerpen die u wellicht interesseren

Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in onze samenleving. Of je nu ondernemer, woningeigenaar of beleidsmaker bent, duurzaam advies in Friesland helpt je om bewuste

Als je op zoek bent naar een marketing bureau Nijmegen dat je kan helpen je bedrijf naar een hoger niveau te tillen, dan is Lap

Wilt u met uw onderneming hoger in de zoekresultaten van Google komen? Dat is een goede strategie om uw conversie te verhogen en uw naamsbekendheid

De reclamefolder is een klassiek en beproefd middel om potentiële klanten kennis te laten maken met je aanbod. Ook wordt de folder gebruikt om je

Het optimaliseren van zoekmachines, ofwel SEO, is essentieel voor elke website die zijn online zichtbaarheid en verkeer wil vergroten. In een wereld waar het internet

Guerrilla Marketing, ook wel bekend als niet-traditionele marketing, is een marketingtactiek die steeds populairder wordt. Deze strategie is gericht op het creëren van controversiële en

Als ondernemer begrijp je ongetwijfeld het belang van effectieve marketing voor het succes van jouw bedrijf. Echter, het landschap van marketing is de afgelopen jaren

Online adverteren is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid en Google Ads is uitgegroeid tot een van de meest populaire platformen voor digitale advertenties. Maar het

In de moderne wereld van digitale marketing is het cruciaal voor bedrijven om hun doelgroep effectief te bereiken. LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk, heeft

  Vrijwel elke ondernemer heeft al eens van email marketing gehoord, maar wat is daar nu precies zo aantrekkelijk aan? Natuurlijk geldt dit niet voor

Drukwerk reclame heeft de toekomst. Printreclame behoort tot het verleden. Deze uitspraak klinkt misschien als een cliché, maar helemaal verkeerd is het niet. Digitale reclame

De toekomst van social media marketing ligt in handen van de merken. Ze moeten beslissen hoe ze hun bedrijf willen laten groeien en welke inhoud

Social media marketing is dé nieuwe vorm van marketing. Met social media marketing kunnen bedrijven relatief eenvoudig en vaak ook relatief voordelig reclame maken. Social

Tegenwoordig zijn er heel wat online marketingbureaus die een waaier van diensten aanbieden. Van het beheren van de social media kanalen tot aan het bouwen

Internet marketing bureaus zijn bureaus die internetmarketingdiensten leveren aan kleine en middelgrote bedrijven. Een internet marketing bureau levert meestal een reeks van diensten aan, waaronder:

Op internet zichtbaar zijn is enorm belangrijk tegenwoordig als je als bedrijf vooral online actief bent. Internet is de plek waar je gevonden wil worden.